Du är värd det bästa.

Sedan en tid tillbaka har jag ramlat över människor som börjar inse sitt eget värde o inte längre accepterar vissa saker från sin partner. Även jag går igenom det.

Många tycker det är egoistiskt. Man kan väl inte sätta sig själv före andra. Men jag har börjat göra det. Det är inte alltid lätt, men jag tränar på det! Att faktiskt känna efter i hjärtat vad jag vill när jag får en fråga. Att inse att jag är värd det allra bästa, o inte längre acceptera att bli behandlad dåligt på något sätt. Det handlar om att ta tillbaka makten.

JAG ÄR FANTASTISK O JAG FÖRVÄNTAR MIG ATT BLI BEHANDLAD SOM DET!

O de som reagerar med ilska eller liknande. Det är helt OK. Det handlar om deras föreställningar. Det är bara tankar o har ingenting med verkligheten att göra. O de tankarna har inget med mig att göra. Det är upp till den personen om den vill jobba på de negativa känslorna o föreställningarna eller inte.

Jag har förklarat för min man att det gäller även honom. Han borde sätta sig själv högst o visa mig o alla andra vad han vill och tycker! Det är ju inte bara jag som är värd det bästa, alla är ju det! Själv kan jag nästan bli förvånad när jag ser vad jag o andra har accepterat tidigare. Varför trodde vi att vi inte förtjänade bättre? Gör om gör rätt!

Småsaker gör jag fortfarande till viss del för andras skull. Men stora saker släpper jag inte längre igenom. 

För något år sedan berättade jag för min man att jag ska ha flera djur i framtiden. 3-4 hundar, häst-ar, ev stallkatt, höns. Jag tänker inte längre begränsa mig för hans skull i det avseendet. Min passion för djur har alltid funnits, det är en del av mig! O jag tänker inte längre trycka ner den delen. Jag hoppas att du kan tänka dig att leva med så många djur. 

För ca 4 veckor sedan fick jag erbjudande om en omplacering, hunden Nadja. Jag pratade med min man som blåvägrade. O vet ni vad jag gjorde???

Jag sa att det här handlar om något som är så otroligt viktigt för mig. O jag tänker skaffa hunden. Det handlar inte om makt, att få som jag vill. Det handlar om att jag hedrad mig själv, den jag är långt ner i kärnan, i grunden. O jag kommer att följa det som gör mig lycklig. Jag förstår att du blir arg. Du får själv välja hur du vill göra. Antingen accepterar du det, eller så väljer du att vi går skilda vägar. Det skulle göra mig väldigt ledsen om vi separerar. Men jag ändrar mig inte i det här.  Osv, osv... 



Arg är väl bara förnamnet...😁 Han blev chockad över att jag faktiskt menade o stod fast vid det jag sa för något årsedan. När jag gick ut ur rummet trodde jag att jag skulle känna mig ledsen. Det gjorde jag inte. Jag kände mig fri, lycklig som att jag äntligen fattat att jag ska välja det som är rätt för mig, det som får min själ att sjunga! ÄNTLIGEN!!!!

Det är bara du som kan göra det. Vad är viktigt för dig? Har du något du varit passionerad av sedan barnsben?


 

Viktigt är att du låter hjärta o själ visa vägen. Lyssnar vi enbart till hjärnan/egot här så blir det inte alls bra. Då kommer allt baseras på rädsla. Tidigare VALDE jag att följa min mans nej när jag frågade om jag kunde skaffa något mer djur. Det valet gjorde jag på rädsla. Att jag inte förtjänade bättre, att han kanske lämnar mig om jag går emot osv.

När jag följer hjärtat så försvinner saker som rädsla, makt o intriger. Jag vet i grunden att jag behöver inte jämföra mig med någon annan. Jag duger precis som jag är. Jag ska följa min väg o inte någon annans. Hjärnan kommer ju med sina tvivel o "tänk om". Men det är OK!
Det är ju så den fungerar! Men lyssna inte på tvivlet! Gå in i hjärtat istället o följ det du får till dig där!



Vill bara tillägga att min man är en bra, kärleksfull människa. Men han har, precis som alla andra, sina blockeringar o rädslor. Men detta inägg handlar inte om att han är elak eller konstig på något sätt, utan det handlar om de val jag har valt i livet!

Kram på er❤️












Kommentarer
Piia-Liisa

Hej!
Att välja livet... Det valet gjorde jag för ca 15 år sedan då jag efter många år så gott som alltid följt andras vilja. Det har sedan dess tagit mig alla dessa år för att förstå konsekvenserna av att under nästan 30 års tid varit nedtryckt/mobbad på olika sätt.
Därför blir jag så glad var gång jag läser om fler som väljer sitt liv och sätter sin hälsa och sina intressen bland mycket annat först. Och som du säger - det handlar inte om att trycka ner andra. Det handlar om jämbördighet i ett förhållande ex.v. Om båda respekterar och älskar sig själva lika mycket som en älskar sin partner så går dett att få ihop ekvationen!
Önskar dig All Lycka <3

PS! Gå gärna in på min bligg och läs lite vad jag skriver om bl a livet. Som du då kommer att se så finns inlägg om diverse. Från vardagligheter till mer djupsinniga "utflykter" ;)
http://www.wordpress2202.wordpress.com

Svar: Ja visst är det så!! Jag har några saker som är viktiga för mig, och jag kommer aldrig igen ändra på de sakerna för en annan människa! Och jag har inte varit nertryckt, bara accepterat några saker som strider mot den jag är!
Dessan

2016-01-23 @ 08:21:37
URL: http://www.wordpress2202.wordpress.com
Emma

Starkt gjort! Gillar din medvetenhet. Varför är det alltid så att det negativa ska ta över det positiva? Det ska vara tvärtom, kram :)

Svar: Ja visst är det märkligt! Bara att göra nya val när man kommer på sig! Gör om, gör rätt!
Dessan

2016-04-21 @ 11:59:58
URL: http://eomwellness.blogg.se/
RichardSit

Hi there my name is Matthew D'Agati.
Solar power the most promising and efficient sources of renewable energy, and it is rapidly gathering popularity as a primary energy source at work. In the future, it's likely that solar technology is the dominant energy source at work, as increasing numbers of companies and organizations adopt this clean and sustainable power source. In this specific article, we're going to discuss why you will need to switch to renewable energy sources such as solar power at the earliest opportunity, and exactly how this transition will benefit businesses as well as the environment.

The initial & most important good reason why it is vital to switch to renewable energy sources may be the environmental impact. The application of fossil fuels, such as coal, oil, and natural gas, may be the main reason for polluting of the environment, greenhouse gas emissions, and climate change. These emissions have a profound effect on the environmental surroundings, causing severe weather conditions, rising sea levels, as well as other environmental hazards. By adopting solar power, companies and organizations can really help reduce their carbon footprint and subscribe to a cleaner, more sustainable future.

Another essential reason to modify to solar technology could be the cost savings it provides. Solar panel systems can handle generating electricity for businesses, reducing or eliminating the need for traditional sourced elements of energy. This will end up in significant savings on energy bills, especially in areas with a high energy costs. Furthermore, there are numerous government incentives and tax credits accessible to companies that adopt solar power, which makes it much more cost-effective and affordable.

The technology behind solar technology is simple and easy, yet highly effective. Solar energy panels are made up of photovoltaic (PV) cells, which convert sunlight into electricity. This electricity are able to be kept in batteries or fed directly into the electrical grid, with regards to the specific system design. So that you can maximize some great benefits of solar technology, it's important to design a custom system that is tailored to your unique energy needs and requirements. This can make certain you have just the right components in position, such as the appropriate wide range of solar panel systems plus the right types of batteries, to maximise your energy efficiency and value savings.

One of several key factors in designing a custom solar energy system is comprehending the various kinds of solar panels and their performance characteristics. There are 2 main forms of solar energy panels &#8211; monocrystalline and polycrystalline &#8211; each having its own advantages and disadvantages. Monocrystalline solar energy panels are produced from a single, high-quality crystal, helping to make them more effective and sturdy. However, they are also more costly than polycrystalline panels, that are produced from multiple, lower-quality crystals.

In addition to cost savings and environmental benefits, switching to solar power can also provide companies and organizations with an aggressive advantage. Companies that adopt solar technology have emerged as environmentally conscious and energy-efficient, and also this can really help increase their reputation and competitiveness. Furthermore, companies that adopt solar power can benefit from increased profitability, since they are in a position to reduce their energy costs and boost their main point here.

Additionally it is important to notice that the technology behind solar technology is rapidly advancing, and new advancements are being made all the time. As an example, the efficiency of solar power panels is continually increasing, making it possible for more energy to be generated from a smaller sized amount of panels. In addition, new innovations, such as for instance floating solar energy panels and solar panel systems which are incorporated into building materials, are making it easier and much more cost-effe

2023-08-13 @ 14:32:05
ThomasFug

my friends from work and I have been looking for. The niche of details on the repository is beneficial and needed and will help my friends at work in our studies while I am at work. It is obvious this team has a significant amount of info about interesting topics and this page and other categories and info really show it. I'm not typically on the internet all of the time but when I get an opportunity i'm usually scouring for this type of knowledge and things similarly having to do with it. When you get a chance, have a look at my website. [url=https://bioscienceadvising.com/sbir-grant-writing-consultants]how to proceed with applying for business innovative funding[/url]

2023-09-24 @ 02:42:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dessanseds.blogg.se

Blev svårt sjuk årskiftet 2011-2012. Det visade sig att jag hade den genetiska sjukdomen EDS, Ehler Danlos Syndrom. Jag gav mig ut på ett eget sökande. Sedan ett år tillbaka blir jag sakta men säkert bättre o bättre!! Jag har utbildat mig i kraniosakral terapi samt healing. Och sedan våren 2015 använder jag Aloe Vera med stor framgång. Nu ligger fokus på fortsatt läkande samt att bygga upp min verksamhet kring healing o Aloe Vera-produkter. JAG VILL HJÄLPA ANDRA GENOM ALLT JAG FÅTT LÄRA MIG!! Instagram: Marching_for_health

RSS 2.0