Dagbok under studiens 3e vecka

Dagbok studiens tredje vecka: 21-27 januari 2013

 

Behandling 3 den 21 januari:

 

Detta skriver jag tisdagen den 22 januari, dagen efter behandlingen.

 

Upp klockan 7.15 o satt i bilen 7.30 tillsammans med mormor och morfar. Bilresan upp blev en jobbig färd.  Sjuk kramp i bröstryggen ända ner till svanken, särskilt på höger sida. Och vänster hals/nacke gör jätte ont och har svårt att orka hålla upp huvudet. Det vibrerar också i detta område. Jävla nervsystem. Bäckenet var iaf på en OK nivå, det var skönt. Men handlederna värker och jag vet inte riktigt hur jag ska sitta för att det ska kännas bra i dem. Likaså är det i fotlederna. Det känns OK när jag sitter med benen böjda i 90 grader. Men ibland måste jag ju byta ställning för att avlasta resten av kroppen. Till exempel vill jag sträcka ut benen o korsa dem. Men det är svårt då det gör så rackarns ont i fotlederna.

 

Iaf så kommer vi till Mickes lokal efter en mindre god lunch. Morfar och mormor får sin behandling först. Sedan är det min tur. Denna gången gjorde han en hel del grejer. Jag kommer nog inte ihåg allt, inte heller i vilken ordning. Men jag skriver ner det jag kommer ihåg iaf! Jag tror att han började med att kolla muskulaturen runt bäckenet. Han testar olika muskler genom att börja benen på olika sätt, ibland höja benen o böja dem på olika sätt och jag får sedan trycka mot hans mottryck. Alla övningar visar att jag är avstängd. Men det är en positiv sak. Vissa av övningarna har tidigare gjort ont i bäckenet, det gjorde de inte idag! Iaf så trycker Micke på olika punkter o ”sätter på” de olika muskelgrupperna igen. Ja Micke du skrattar säkert åt min okunnighet nu, men det är så jag uppfattar det! Efter det går jag omkring lite och sen är det dags att lägga sig på britsen igen. Jag vet att han arbetade på att koppla ihop vänster o höger hjärnhalva, men jag minns inte hur han gjorde. Jävla EDS-minne alltså. Någon gång under behandlingen så behandlar han också några kotor/ryggleder. Och jag gillade verkligen tillvägagångssättet!

 

Han vrider på min nacke, vilket gör mkt ont. Men då hittar han iaf en eller 2 punkter som han arbetar med aktivatorn på (= ett metallverktyg som ”smäller till” på det aktuella stället för att skicka en signal till hjärnan att ta hand om/läka det stället), på både höger och vänster sida. Efter det kommer sättet som jag verkligen gillade! Han typ knackade på en kota i nedre bröstryggen, sen muskeltestade han med armen. Jag var stark. Sedan knackade han på en kota nedanför  och muskeltestade. Då var jag svag. Så då behandlade han med aktivatorn där. Jag gillar verkligen det här med att man frågar kroppen om var felen ligger. Det vet ju givetvis den bäst själv! Går man till en vanlig kiropraktor så har de ju ej denna kunskapen. Utan de kollar på kroppen o knäcker det de tror är felet. Men givetvis är det mkt bättre att fråga kroppen om det är obalans på det aktuella stället eller inte! Jag tror jag måste maila denna texten till Jenny och även info om kinopraktik. Hon är en sådan fantastisk kiropraktor och människa. Med det här verktyget skulle hon kunna utföra underverk! Jag känner verkligen att hon skulle passa enormt bra att arbeta med kinopraktik!

 

Iaf så gjorde Micke likadant med SI-lederna. Det konstiga var att vänster SI-led var det inga problem med just den här dagen enligt kroppen, det vill säga jag blev inte svag när han testade den. Däremot så blev jag det när han knackade på höger SI-led. Men vänster bäcken har ju varit lite bättre de sista dagarna. Jag berättade också att innan ridolyckan var höger SI-led värre än den vänstra. Jag fick ju alla mina journaler förra veckan. Jag har själv inte läst dem, men Marcus läste vissa delar för mig som han tyckte var intressanta. Bland annat att vi sökte för min rygg flera gånger från det att jag började skolan, då var jag 6 år. Sedan hade jag trillat på gymnastiken och då hade jag ont till höger vid sacrum och ner i rumpan. Det har jag ju haft hela livet. Med knäppningar o låsningar. Men sedan ridolyckan har ju vänster sida varit mkt värre.

 

Efter behandlingen fick jag gå lite i rummet igen. Kramp i hela bröstryggen hade jag fortfarande. Men jag hade ändå en avslappnad känsla i hela kroppen! Det hade jag sist med! Sedan åkte vi hem till Kista. Precis som förra gången frös jag som en hund. Och jag var trött. Men det kan också bero på att jag inte sov så många timmar under natten. Men jag somnade iaf en stund. Men vaknade av att jag frös så dant, att jag var tvungen att ta ett bad. Det gillade förövrigt bröstryggen också, just när man ligger med ryggen o huvudet fritt o bara flyter. Då mildras krampen. Men det kommer tillbaka direkt när jag lägger mig med huvudet på badkarskanten igen.

 

Jag hade mycket vibrationer i ryggen som spred sig ut i kroppen under hela kvällen igår. Även idag har det varit så, och sjuk kramp i hela bröstryggen hela dagen.

 



Kommentarer
Anonym

Älskar dig gumman!

Svar: Älskar dig med älskling!
Dessan

2013-01-22 @ 22:53:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dessanseds.blogg.se

Blev svårt sjuk årskiftet 2011-2012. Det visade sig att jag hade den genetiska sjukdomen EDS, Ehler Danlos Syndrom. Jag gav mig ut på ett eget sökande. Sedan ett år tillbaka blir jag sakta men säkert bättre o bättre!! Jag har utbildat mig i kraniosakral terapi samt healing. Och sedan våren 2015 använder jag Aloe Vera med stor framgång. Nu ligger fokus på fortsatt läkande samt att bygga upp min verksamhet kring healing o Aloe Vera-produkter. JAG VILL HJÄLPA ANDRA GENOM ALLT JAG FÅTT LÄRA MIG!! Instagram: Marching_for_health

RSS 2.0