Mitt hem, det 1 - köket

Ska jag vara helt ärlig så kan jag inte säga att jag har så mkt till liv längre utanför sjukdomen. Sjukdomen har ju brutit ner hela mitt liv. Därför kan jag heller inte blogga så mkt som jag skulle vilja. Även om jag kan halvliggamed datorn för att skona ryggen, så orkar ändå inte mina fingrar o handleder. Men nu har jag under någon vecka förberett de nya inläggen. Och de kommer inte att handla om sjukdomen, utan om mitt hem!

Jag har alltid vartit lite intresserad av inredning, men inte föränn jag blev sängliggande blev det riktigt intressant. Innan har jag prioriterat roligare saker framför ett fint hem. Men nu ligger jag ju den största delen hemma. Och då är det roligt att ha något fint att titta på!
 
Vi köpte det här huset den 15 oktober 2010. Huset består av 2 identiska lägneheter o ett källarplan. Vår lägenhet ligger på markplan med utgång rätt ut i trädgården! Vår lägenhet var i princip orginalinredning kvar från då huset byggdes 1947. I något rum var tapeterna bytta på 60-talet. Så det var en del att bita i kan man säga. Allt är omgjort på något sätt. Men på flera ställen har vi tex bara målat över tapeterna. Köket och badrummet är det enda vi gjorde om från scratch. Jag, min man o min pappa arbetade hårt för att färdigställa det så vi kunde flytta in i slutet av november. Och även flera andra kom och hjälpte oss då de kunde! 
 
 
Här kommer lite bilder på köket innan renoveringen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 Och här är lite bilder från renoveringen:

 
 
 

Jag drar ut en maaassa spikar ur ena köksväggen.
 
 

 
Pappa fixar underlaget till golvvärmen.
 
 
 
 
 
Golvet läggs.
 
 
 
 
 
Köket börjar komma på plats.
 
 
 
 
 
Pappa fixar lådorna!
 
 
 
 
 
Tittut!
 
 
 
Nu börjar det likna något!
 

 
 
Tapeterna kommer på plats! Tack Nettan!
 
 
Köket färdigt:
 
 
Sommaren 2012. Jag älskar mina Pelargoner. Och den här krukan oxå!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
sak

Oj, det där originalköket var ju så fint att jag nästan smällde av - bilderna på det gick raka vägen in i min inspirationsmapp. Så trist att dessa kök rivs ut på löpande band nu. Hoppas att ni i alla fall sålde eller skänkte bort det så att ett sånt kvalitetskök inte bara hamnade på tippen när det gott skulle hålla minst 50 år till.

Svar: Host, det hamnade på tippen... Men våra hyresgäster har kvar sitt på övervåningen!
Dessan

2015-06-04 @ 03:55:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dessanseds.blogg.se

Blev svårt sjuk årskiftet 2011-2012. Det visade sig att jag hade den genetiska sjukdomen EDS, Ehler Danlos Syndrom. Jag gav mig ut på ett eget sökande. Sedan ett år tillbaka blir jag sakta men säkert bättre o bättre!! Jag har utbildat mig i kraniosakral terapi samt healing. Och sedan våren 2015 använder jag Aloe Vera med stor framgång. Nu ligger fokus på fortsatt läkande samt att bygga upp min verksamhet kring healing o Aloe Vera-produkter. JAG VILL HJÄLPA ANDRA GENOM ALLT JAG FÅTT LÄRA MIG!! Instagram: Marching_for_health

RSS 2.0