Stallhäng

De sista dagarna har jag varit så trött. De energier som påverkar mig fullkomligt urlakar mig o jag hittar inte riktigt rätt sätt att jobba på just nu. Det har hittills inte funnits någon logik i det hela o det ändras hela tiden. Jag frågar hjärtat o ljuset vad jag behöver göra, men just nu får jag inga tydliga svar.
Var sak har sin tid brukar ljusvärlden påminna mig om... O visst jag fattar vad ni snackar om, men jag har varit sjuk i 4 år. Enough is enough. Men de bara skrattar åt vad de tycker: min otålighet.



Under de sista åren har detta varit något jag hållt fast mig vid. Det blir bättre, det blir bättre, bara fortsätt kämpa, det blir bättre. O jag har tagit en dag i taget o nu efter många års kämpande börjar jag verkligen uppleva bättre perioder!! Visst, sedan får de starkare grepp, men då kommer jag tillslut fram till nya tillvägagångssätt, så får de starkare grepp, så får jag tillslut budskap om vad jag ska göra. O sådär håller det på.





Jaja. Har iaf varit i stallet med finaste Jenny idag. Jag red första stunden. Jag skrittade nog i 10-15 minuter tror jag!! Sedan red Jenny det sista av dropp-in lektionen!









Hedda, som hästen heter, kändes inte helt OK i energin. Hon kändes mkt trött. Hon ville inte gå riktigt. O när sedan Jenny travade så såg man en antydan till hälta. 

Men tjejen som hade lektionen trodde bara att hon lärt sig lektionshästknep. O jag orkade inte förklara vidare min koppling med energier.  O mina djur har jag alltid vetat att något är på gång innan det finns några direkta tecken på det. Jobbigt ibland, men faktiskt ganska praktiskt andra gånger!


Nej he, nu ska jag lyssna på ljudbok o försöka sova. Natti!! 💕💕




Fick hem, o levererade en del varor idag!















Kommentarer
Anonym

Blir lite ledsen när någon har som första tanke att djuren gör något för att slippa något annat. De jobbar oftast inte så, speciellt inte när det handlar om smärta. En nordsvensk som dessutom visar hälta kan ha mycket ondare än vad den dessutom visar. Ursprungliga hästraser har en tendens att jobba på det sättet. Stor och tung är hon ju med. Vi får hoppas att det bara rör sig om något övergående i Heddas fall. 😕 Kul ändå att du är ute o sniffar häst. ❤

Svar: Ja det är alltid tråkigt när folk är generaliserande i tanken. Sedan är det ju i de flesta fall att lektionshästar lär sig att spara sig o aldrig göra mer än de behöver. Men i Heddas fall var det för mig klockrent att det var något litet på tok. Hon hade dock ingen hälta utan bara en ytterst liten markering i traven. Jag tror att hon bara var lite överansträngd, o behöver vila lite mer. Hon hade nog gått lite mer än vad som är lämpligt.
Dessan

2015-11-06 @ 23:55:11
Therese

...va de ju som skrev de där. Så klart.

2015-11-06 @ 23:57:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dessanseds.blogg.se

Blev svårt sjuk årskiftet 2011-2012. Det visade sig att jag hade den genetiska sjukdomen EDS, Ehler Danlos Syndrom. Jag gav mig ut på ett eget sökande. Sedan ett år tillbaka blir jag sakta men säkert bättre o bättre!! Jag har utbildat mig i kraniosakral terapi samt healing. Och sedan våren 2015 använder jag Aloe Vera med stor framgång. Nu ligger fokus på fortsatt läkande samt att bygga upp min verksamhet kring healing o Aloe Vera-produkter. JAG VILL HJÄLPA ANDRA GENOM ALLT JAG FÅTT LÄRA MIG!! Instagram: Marching_for_health

RSS 2.0